Kek brommertje heb je, maar waarom hoor ik ‘m niet? De Meijs Motorman, handgemaakt door een HTS-er in Maastricht, is het alternatief voor de brandstofbrommer.

 

Je ziet een vette koplamp aan een naakt stuurtje, een buizenframe waarin vooral de losse tank opvalt, houten stepjes, leren details, een bromfiets die gemaakt lijkt in de stijlvolle fifties. Maar, je hoort niets, want het is de volledig elektrische Meijs Motorman, ontworpen door de Maastrichtse ontwerper Ronald Meijs. De e-brommer is handgemaakt, van de beste materialen. Daarmee neemt Meijs duidelijk afstand van de moderne, snelle productieprocessen en kiest voor vakmanschap.

 

De specificaties?

De MEIJS Motorman heeft een snelheid van 45 km/u en is voorzien van regeneratief remmen. De oplaadbare Lipo-accu brengt je tot 65 kilometer van huis. De aanschafprijs is 5950 euro. Opladen kan gewoon thuis, waardoor rijden minder dan 1 cent per kilometer kost.

  

Vakmanschap is meesterschap

Ronald Meijs heeft zijn kennis voor het bouwen van de Motorman opgedaan tijdens een kleurrijke combinatie van studies werktuigbouwkunde aan de HTS, Kunstacademie vormgeving metaal en Kunstacademie kunststoffen en 3D-design. In de drie jaar werken aan de Motorman heeft hij salesman Paul van de Kandelaar en marketingstrateeg Norbert Offermans aan zijn team toegevoegd. Dat resulteerde in het op de markt komen van de Meijs Motorman in het najaar van 2014, voet aan de grond in vier Europese landen en een deal met het Amsterdamse kledingbedrijf Scotch&Soda, dat in alle filialen wereldwijd de e-brommer als marketingtool in de winkels gaat inzetten.

  

Maak je eigen motorman

Een stijlvolle brommer is het zeker. In een stad als Amsterdam wordt een brandstofbrommer geweerd, waardoor e-brommers in opkomst zijn. Je kan je afvragen waarom je nog een brommer boven een elektrische fiets waarop je ook kan fietsen zou verkiezen, nu de brommer van het fietspad af wordt gewenst. Of is het juist een voordeel dat je met je e-vervoermiddel niet meer tussen de slomerikken op het fietspad hoeft?

 

De bezitters van een Motorman, of ‘ambassadeurs’ zoals ze op deze Pinterestpagina genoemd worden, hebben duidelijk gekozen voor de herkenbare stijl, beleving en exclusiviteit. “Om een idee te geven; 80 procent van en gesprek met de klant gaat over het personaliseren van hun Meijs Motorman,” laat Paul van de Kandelaar weten.