GreenGenius is bedoeld voor techneuten die net van de TU of een Technisch HBO komen. Afgezien van het feit dat het uiteindelijk om een hele grote en diverse groep gaat, hebben ze één ding gemeen: het zijn Millennials. Nikki Slits liep vanuit haar communicatieopleiding aan de Fontys Hogeschool stage bij GreenGenius en deed onderzoek naar de doelgroep. Hoe kun je die het beste bereiken? En wat vinden zij interessant?

 

In de eerste plaats is het belangrijk te weten dat ze flexibiliteit en vrijheid willen. Maar zeker ook duidelijkheid en zingeving. “Ze willen weten waarom ze iets doen”, vertelt Nikki. “En ze willen ook ontdekken waar ze goed in zijn.”

Facebook heeft hun grote interesse. “Ze zitten er veel op”, zegt Nikki. “Maar het zijn typische Lurkers, dus wel van alles lezen en zien maar niet de behoefte voelen om iets te ‘liken’ of te delen met anderen. Dat is best moeilijk voor ons, omdat we daardoor niet direct kunnen zien wat ze interessant vinden en wat niet.” GreenGenius heeft uiteraard wel andere tools om dat toch te meten.

Ander belangrijk feit is dat de hoogopgeleide techneuten echt voor de inhoud gaan. Ze willen door hun tocht op social media en internet echt meer te weten komen. “Het is een groep die diepgang belangrijk vindt en ook meningen van anderen willen leren kennen.”

GreenGenius deelt veel verschillende artikelen op het platform en social media en er wordt uiteraard goed bijgehouden welke stukken populair zijn en welke niet. “Daarnaast hebben we ook focus groups waarin we gewoon live met deze jongens (want dat zijn het meestal) praten en te weten komen wat hun interesse heeft en wat niet. Niet alles gebeurt online gelukkig…”

En Nikki is nu stagiair af. Maar we konden haar niet laten gaan en ze blijft dus bij GreenGenius, ze heeft een baan op de Marketing & Communicatieafdeling. Iemand met zoveel passie, energie en positiviteit wilden we voor onszelf houden.